Basisschool Bernadette in Loo

Ouderraad medezeggenschap

Oudervereniging

De Bernadetteschool heeft een actieve oudervereniging. Deze vereniging helpt de school bij het organiseren van verschillende activiteiten, zoals het sinterklaasfeest, de kerstviering, carnaval, de avondvierdaagse, de sportdag en het schoolreisje.

De oudervereniging vraagt een vrijwillige bijdrage van 40 euro per kind, per schooljaar. Door betaling van dit bedrag zijn ouders automatisch een jaar lid van de oudervereniging. Van deze bijdrage worden de onkosten betaald die de vereniging maakt bij het organiseren van bovengenoemde activiteiten. Voorbeelden zijn de entreekosten voor het schoolreisje, de versnaperingen tijdens carnaval en de sinterklaascadeaus.

De oudervereniging vergadert 5 x per jaar om de voortgang van de activiteiten te bespreken en om te evalueren. Deze data staan op de schoolkalender aangegeven. Alle leden zijn van harte welkom om hierbij aanwezig te zijn. Tijdens de ouderbijeenkomst aan het begin van het schooljaar is er gelegenheid om de financiƫn van de oudervereniging in te zien.

MR Bernadetteschool

In de medezeggenschapsraad zijn de ouders en de leerkrachten in gelijke aantallen vertegenwoordigd. De MR bespreekt gevraagd en ongevraagd alles wat met het onderwijs te maken heeft. Zij beoordeelt plannen en beleidsvoornemens. De MR brengt verslag van zijn activiteiten uit aan personeel en ouders. Daarnaast is er een ouder- en een personeelslid afgevaardigd naar de gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR) van alle bij het bestuur aangesloten scholen. In deze GMR worden alle bovenschoolse zaken besproken.
De Opvang heeft geen medezeggenschapsraad, maar een Oudercommissie. Zij sluiten ook aan bij onze MR-vergaderingen.

De MR bestaat uit vier leden.

• Voorzitter: Jorik Soer
  • Personeelsgeleding: Ans Vrehe en Lisanne Visser
  • Oudergeleding: Malou Kleve

Nieuws

Er verschijnen regelmatig nieuwsberichten op onze schoolapp. Hiervoor heeft u persoonlijke inloggegevens nodig in verband met de privacywet.

Huur gymzaal

Op de Bernadetteschool beschikken we over een eigen gymzaal. Hier wordt bewegingsonderwijs gegeven en de ruimte wordt gebruikt voor vieringen, maar in de avonden en in het weekend is de gymzaal te huur voor recreanten. Dit kan incidenteel, maar ook structureel. Wilt u hier gebruik van maken of wilt u meer weten over de beschikbaarheid of de prijzen? Dan kunt u contact met ons opnemen via info@basisschoolbernadette.nl